Google Shopping – produs nou, impact maxim in vanzari

Back to Articole

Google Shopping – produs nou, impact maxim in vanzari

Gigantul Google a lansat un nou produs de publicitate in Romania. Este vorba despre Google Shopping, canal de publicitate, prin care, posesorii magazinelor online, isi pot vinde mai eficient produsele.

Dar ce este Google Shopping?

Prima data am interactionat cu anunturile de produs, prin canalul Google Shopping, in urma cu 2 ani. O colega din SUA mi-a transmis un video, prin care imi arata cum se face publicitate in America. Recunosc, am fost impresionata. De atunci, i-am tot intrebat pe colegii de la Google ADS, cand se va produce lansarea si in Romania? In urma cu 3 luni, am fost invitata de catre colegii de la Google, sa fac parte din acest proiect, motiv pentru care, doresc sa va impartasesc impresiile.
Google Shopping va avea un impact foarte mare asupra vanzarilor. In motorul de cautare pe cuvinte cheie, Google afiseaza deja, un carusel de produse, de la diferite magazine online. Produsele apar cu poza, titlu, care reprezinta si cuvantul cheie, pretul produsului, descrierea produsului, precum si alte caracteristici specifice produsului dorit. Impactul vizual este cu adevarat impresionant si foarte atractiv. Potentialii clienti, nu mai trebuie sa intre in site si sa caute produsul dorit, deoarece, acesta se afiseaza in motorul de cautare, atat in partea de sus, cat si in partea dreapta a paginii Google.

Care sunt pasii de urmat ?

Crearea contului, confirmarea adresei URL a site-ului și revendicarea acesteia.
Pentru inceput, trebuie sa va creati un cont in platforma Google Merchant Center. Dupa validarea site-ului de catre Google, faceti setarile specifice tarii in care doriti sa se difuzeze anunturile de produs. Ora, limba de difuzare, moneda. Site-ul poate fi verificat si revendicat prin Google Search Console, sau printr-o metaeticheta pe care o puteti genera din platforma Google Merchant Center si adauga in site dvs, pe pagina principala.

Crearea Feed-urilor

Feedul principal, ajuta Google sa afiseze produsele in motorul de cautare. Acesta se realizeaza prin Foi de calcul (un document Excel ) care cuprinde ID-ul produsului, Denumirea produsului, Descrierea produsului, Pretul produsului, Producatorul, Link-ul produsului, Link-ul de imagine si Categoria de Produse Google. Dupa ce ati selectat si introdus produsele dorite, acestea se transmit pentru verificare la Google Merchant Center. Daca totul este in ordine, acestea vor aparea sub forma “Pregatite pentru difuzare”. In cazul in care vor fi respinse, urmariti cu atentie cauza respingerii si remediati erorile.

Conectarea Contului Google Merchant Center la Contul Google ADS

Dupa ce ai creat Feed-ul, conecteaza Contul din Platforma Google Merchant Center la Contul ADS. Ulterior, din pagina “Toate Campaniile, realizeaza Campania Google Shopping.
Google ofera doua modalitati de creare a campaniei : Inteligent si Standard. Campania Inteligent va fi complet automatizata, ceea ce inseamna ca Google va licita pentru tine. Personal, imi place sa detin controlul campaniilor mele, motiv pentru care, optez pentru campaniile standard. Prin urmare, eu setez bugetul pe care doresc sa-l investesc in Campania Google Shopping, pretul per clic, precum si cea mai buna strategie de licitare, pentru fiecare campanie in parte.
De curand, am creat mai multe campanii Google Shopping, care inregistreaza conversii si au un grad sporit de difuzare. Asadar, Google a facut o treaba foarte buna incluzand Romania in acest proiect.

Daca si tu doresti „sa gusti” din succesul vanzarilor prin Google Shopping, nu ezita sa ne contactezi:

Telefon: 0740 173 490

Autor
Eliza Voaides
Specialist Google ADS

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to Articole
View My Stats